عاشق شده‌اید یا خیر؟

2 دی 1399

همه ما ممکن است به کسی علاقه‌مند شده و بخواهیم هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز با او باشیم. این حس به قدری قوی است که ممکن است از خودمان ب‌پرسیم "آیا من عاشق شده‌ام؟”.

جواب اینست که صد در صد! شاید علائم فیزیکی عاشق شدن مثل تپش قلب، بی‌خوابی، سرخوشی و از دست دادن اشتها را هم داشته باشید.

 


ارتباطی که شما با مخاطب خاصتان خواهید داشت این بار فرق دارد چرا که این شخص متفاوت است و شما آن آدم همیشگی نیستید.

پس حتما علائمی مثل جاذبه جنسی، اضطراب، اشتیاق دیدن طرف مقابل را هم تجربه کرده‌اید، درست است؟

چند سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید عبارتند از:

عاشق شدن به چه معناست؟عاشق شدن چه حسی دارد؟چه مدت می‌توانم توقع داشته باشم که این احساس دوام داشته باشد؟ تا چه مدت چنین حسی با من است؟شیمی عشق و علم پشت آن چیست؟و در نهایت آیا من عاشق کسی شده‌ام یا فقط احساس می‌کنم عاشق شده‌ام؟

چطور بفهمید چه زمانی عاشق شده‌اید؟ابتدا بیایید علمی که در پس عشق قرار دارد را بررسی کنیم.

وقتی شما جذب کسی می‌شوید، تنها دیدن او باعث تولید فنیل اتیل آمین (PEA) در مغز می‌شود که آزاد کردن دوپامین و نوراپی نفرین (مواد شیمیایی مغز که باعث ایجاد احساس خوب می‌شوند) را به دنبال خواهد داشت. و این به تنهایی می‌تواند اعتیادآور باشد.

اشتیاق شدید (میل جنسی) هم تستوسترون و هم استروژن را درگیر می‌کند.وابستگی باعث ایجاد ترکیب شیمیایی اکسی‌توسین و وازوپرسین می‌شود.وقتی کسی این احساسات را در شما به وجود می‌آورد، مواد شیمیایی مغز بیشتر درگیر می‌شوند. و شما تمایل پیدا می‌کنید طرف مقابلتان را بیشتر ببینید.

عاشقی چه حسی دارد؟واکنش‌های شیمیایی مغز با علائم مختلفی همراهند که البته همه آنها لذتبخش نیستند:

به سختی خوابیدنافزایش انرژی یا ایجاد انرژی عصبیبه سختی غذا خوردن (کاهش اشتها، حالت تهوع، سو هاضمه)اضطراب جدایینگرانی از اینکه طرف مقابل این حس را به شما نداشته باشدافسردگی به خاطر اینکه طرف مقابلتان هیچ نشانه‌ای از حسی که شما دارید، ندارد.وسواس فکری نسبت به خطاهایتان یا دلایل دیگری که باعث می‌شود فکر کنید طرف مقابل ممکن نیست به شما علاقه‌مند شود.حس سرخوشی با دیدن کوچکترین نشانه‌ای که ممکن است نشانه علاقه طرف مقابل باشد.اما وقتی واقعا عاشق می‌شوید، این علائم فراتر از واکنش‌های شیمیایی مغز خواهند بود.

ادامه مطلب....

ارسال دیدگاه

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم